Dezvoltarea afacerii – 5 planuri pentru 2022

Sfârșitul de an este etapa ideală de bilanț, dar și de orientare către viitor și planuri de dezvoltare. Noul an poate însemna noi oportunități pentru companii, atâta timp cât periodic se fac analize cu privire la drumul străbătut până acum și la strategiile necesare pentru a ajunge acolo unde se dorește. Una dintre principalele condiții pentru ca planul de dezvoltare să fie unul de succes este comunicarea dintre departamente pentru a avea o viziune de ansamblu asupra activității și a lua cele mai bune decizii. În plus, atunci când toți angajații sunt implicați în acest proces, vor simți responsabilitatea și satisfacția profesională atunci când planurile devin realitate.
Analizează costurile!

1. Analizează costurile!
Cu siguranță orice antreprenor care se respectă va avea în capul listei maximizarea profitului. Desigur, dezvoltarea business-ului prin creșterea numărului de clienți din portofoliu sau fidelizarea celor existenți este de dorit, însă profitul poate crește și dacă acordăm mai multă atenție cheltuielilor. Este posibil ca în companie să existe activități care consumă timp și resurse financiare, dar care nu aduc încasări pe măsură. Cea mai bună decizie? Identificarea și eliminarea lor pentru a face mai mult spațiu celor productive. Câștigurile sunt din două direcții: în primul rând nu se mai consumă timp cu activități care nu produc câștiguri pentru companie, în al doilea rând, timpul economisit poate fi investit pentru dezvoltarea business-ului. Un astfel de exemplu este organizarea, managementul și depozitarea arhivei de documente. Fie că e vorba de câteva cutii sau de camere întregi de documente, se pierde extrem de mult timp cu arhivarea documentelor sau căutarea după un document odată ce a fost arhivat. În plus, există riscul nerespectării întocmai a legislației în vigoare privind arhivarea și păstrarea documentelor, ceea ce va atrage amenzi, deci costuri inutile. Externalizarea acestei sarcini către specialiști în arhivarea și depozitarea documentelor rămâne cel mai înțelept lucru:

  • Documentele sunt găsite rapid;
  • Se folosește un sistem specializat care permite consultarea lor în orice moment, chiar de către mai multe persoane simultan;
  • Se asigură siguranța și confidențialitatea datelor;
  • Se respectă normele din domeniu.

În plus, prin oferta de analiză gratuită a costurilor de arhivare oferită de Arhivatorul puteți obține rapid o estimare a lor pentru a le compara cu cele actuale și a lua cea mai bună decizie.

2. Evaluează-ți spațiul!
Atunci când nu se face o analiză a activităților inutile pe care le desfășurăm în companie, dar care nu aduc profit, nu doar timpul este cel care trebuie economisit, ci și spațiul. Exact ca într-o casă, ordinea și curățenia trebuie să primeze. Documentele sunt în cele mai multe cazuri depozitate în camere special destinate deoarece legislația impune obligativitatea păstrării lor pentru un anumit număr de ani. În plus, aceste camere trebuie să respecte niște condiții de mediu pentru a preveni degradarea lor. De ce este utilă externalizarea depozitării documentelor? Tot acel spațiu ocupat în prezent de acte și documente, devine disponibil pentru a putea extinde activitatea companiei. Fie că vorbim de mai mulți angajați care vor necesita birouri noi, fie că mărim capacitatea de depozitare ceea ce se traduce prin stocuri mai mari și potențial de vânzări mai ridicate, mai mult spațiu înseamnă mai mulți bani.

3. Fii mai aproape de clienți!
Dedică-ți timpul câștigat prin externalizarea serviciilor de arhivare pentru a comunica mai mult cu clienții tăi. Primul pas pentru a atrage mai mulți clienți este să afli ce i-a adus la tine pe cei existenți. Care sunt acele avantaje competitive care i-au convins? Odată ce le cunoști, vei putea să pui accent pe ele în comunicarea cu potențiali clienți, dar îi vei și putea fideliza pe cei actuali. Mai mult, comunicarea deschisă dintre departamentul de vânzări și clienți denotă profesionalism, transparență, grijă și respect față de colaborările companiei, fiind o excelentă rampă de dezvoltare.

4. Dezvoltă-ți punctele forte!
Așa cum aminteam mai sus, odată ce ne identificăm punctele forte, le vom putea exploata pentru a lua cele mai bune decizii. Dacă avantajul tău este serviciul cu clienții, dezvoltă-l și mai mult și investește în el. Timpul economisit prin axarea pe ceea ce contează cu adevărat pentru business, poate fi investit în angajarea personalului în activități care țin de dezvoltarea acestui departament. Simți că există potențial de creștere pe o piață nouă? Acest lucru poate însemna nevoia de a aduce produse noi, adică extra spațiu pentru a le depozita. Îl obții prin serviciul de depozitare și management al arhivei.

5. Folosește social media!
Dacă nu știi prin ce instrument să comunici mai eficient cu clienții tăi, află că nu doar departamentul de vânzări este o modalitate. În zilele noastre, indiferent că vorbim despre clienți B2C sau B2B, că au o activitate preponderent în online sau în offline sau că vin din domenii de activitate diferite, toată lumea este pe social media. De aceea, paginile companiei de pe rețelele de socializare sunt adevărate cărți de vizită pentru publicul larg care poate fi în căutarea produselor sau serviciilor tale. Cheia de reușită este consecvența postărilor și conținutul relevant pentru clienți și domeniul în care activezi.

Așadar, mai simplu decât ar părea, dezvoltarea business-ul începe printr-o mai bună organizare a timpului, spațiului și a sarcinilor de lucru ale angajaților. Time is money e cât se poate de adevărat în lumea afacerilor, de aceea înainte de a ne gândi la o extra investiție financiară în companie, e de preferat să analizăm ce avem și de unde pornim. E foarte posibil ca prin mici modificări să obținem mai mult decât ne așteptăm. Peste 1500 de clienții au ales serviciile Arhivatorul. Ce s-a schimbat pentru ei? Mai multă ordine și organizare, transparență și flexibilitate, liniște și confort, suport de specialitate, dar și mai mult timp și spațiu pentru afacerilor lor. Solicitați o ofertă personalizată pentru compania dvs!