Cum Influenteaza Pandemia Afacerile

Trăim o irealitate de două săptămâni și ne dorim cu toții să ne întoarcem la realitatea cu care am fost învățați.

Doar că ne vom întoarce, după această criză, la o cu totul altă realitate care se va numi realitatea de după.

În opinia mea în această nouă realitate:

  • Ne învățăm să lucrăm de acasă,
  • Renunțăm la anumiți angajași și vom apela la colaboratori (freelanceri),
  • Renunțăm la birouri și nu mai plătim chirii,
  • Realizăm că nu avem nevoie de o mașină de zeci de mii de euro ca să ne simțim realizați, chinuindu-ne să îi achităm leasingul,
  • Și cel mai important: realizăm cât suntem de vulnerabili.

Spun asta pentru că eu deja am renunțat la birourile de vânzări din Cluj și din țară, oamenii se descurcă foarte bine de acasă și mediul on-line ne ajută să ne desfășurăm foarte bine activitatea, inclusiv să organizăm meeting-uri on-line și totul funcționează foarte bine.

Toate deciziile pe care le-am luat în viață le-am experimentat pe mine și compania mea și dacă am văzut că funcționează, le-am diseminat și altora.

Așa și acum: în această situație conservarea banilor este o decizie foarte matură, iar asta implicit înseamnă că reducem costurile la minimul posibil. Mediul antreprenorial estimează ca veniturile în martie vor scădea cu 25-30%, iar cu suspendarea activităților din mai multe domenii acest procent probabil ca va crește și mai mult în lunile ce urmează.

Decizia de a reduce drastic cheltuielile este una foarte bună, iar depozitarea documentelor la o firmă specializată în domeniul arhivării generează un cost semnificativ mai mic față de costul generat de un spațiu în care să ții arhiva. În acest fel putem lucra de acasă dar fără să fim aglomerați de documente prin toate debaralele și dulapurile din casă.

Eu mi-am scanat toate documentele și le am la dispoziție cand doresc, iar pe cele fizice le-am depozitat în siguranță și cu costuri minime. Arhivarea este o activitate care se face cu costuri lunare foarte reduse care nu depășesc 60 bani pentru un biblioraft.

Aplicația de DMS (Document Management Systems) pe care am implementat-o în companie mă ajută să coordonez eficient și cu efort minim echipa, chiar dacă fiecare stă acasă, le dau taskuri care se realizează în timpul stabilit și totul este sub control.

Florin Cuc, antreprenor, CEO Arhivatorul

Comments are disabled.