Trebuie să recunoaștem că gestionarea documentelor nu este întotdeauna cea mai plăcută sarcină atunci când prioritățile tale sunt cele de a-ți conduce și dezvolta business-ul. Totuși, cu o metodă corectă de arhivare poți transforma acest proces dintr-o sarcină stresantă, într-una ușor de gestionat . Dacă te întrebi cum să-ți organizezi și să-ți păstrezi documentele în ordine, noi îți prezentăm pașii esențiali, dar și câteva sfaturi utile care te vor ajuta să te organizezi mai bine în ceea ce privește procedura de arhivare a documentelor.

Arhivare fizică și depozitare

Primul pas în procesul de arhivare fizică a documentelor este să te asiguri că documentele tale sunt stocate corect. Începe prin a le organiza pe categorii, pe departamentele din care provin, în funcție de tipul și importanța lor. Apoi ai grijă să realizezi fondarea, ordonarea și inventarierea lor, având în vedere termenele de păstrare a documentelor. Folosește dosare și etichete pentru a facilita găsirea ulterioară și selectează documentele ale căror termene de păstrare au expirat, pentru a fi apoi distruse securizat.

Asigură-te că documentele sunt păstrate într-un mediu controlat, ferit de umiditate și temperaturi extreme, pentru a preveni deteriorarea lor. O arhivă care are un sistem de depozitare arhivă și o bază de date bine organizate nu doar că te ajută să găsești rapid ceea ce cauți, dar contribuie și la protejarea informațiilor tale valoroase.

arhivarea-documentelor

Retro-digitizare și stocare

După ce ai terminat de organizat și îndosariat arhiva fizică, următorul pas este să te gândești la retro-digitizarea documentelor. Acest proces implică scanarea documentelor fizice pentru a le transforma din format analogic, în format digital. Atunci când îți digitizezi arhiva, asigură-te că utilizezi echipamente de calitate pentru a obține imagini clare și ușor de citit.

În prezent, orice companie ar trebui să aibă în vedere acest proces de retro-digitizarea pentru ca documentele să poată fi accesate rapid și de oriunde. În plus, dacă se dorește și dezvoltarea unei arhive electronice, va fi necesară și o semnătură electronică calificată care va certifica fiecare document. 

Digitalizarea arhivelor și a companiei tale

Pentru a eficientiza procesul de digitalizare, când ai toți pașii de mai sus realizați, poți considera digitalizarea completă a companiei tale. Un astfel de proces te ajută să organizezi, să optimizezi și să gestionezi documentele cu ușurință, să automatizezi fluxurile de lucru și să îmbunătățești colaborarea între diferitele departamente ale companiei.  

Este important să alegi o soluție care se potrivește nevoilor specifice ale afacerii tale și care este ușor de utilizat de către toți angajații. În astfel de procese, Arhivatorul îți vine în ajutor cu servicii de digitalizarea companiilor și procese care să te scape de griji și muncă. 

arhivarea-documentelor-2

Nu uita că arhivarea corectă a documentelor nu este doar o obligație legală, ci și o oportunitate de a-ți organiza afacerea într-un mod mai eficient. Urmează acești pași esențiali și ține cont de sfaturile noastre pentru a-ți simplifica procesul de arhivare a documentelor și pentru a te asigura că arhivele tale sunt protejate și ușor de accesat. 

Dacă vrei să faci acest proces și mai simplu și să te bucuri de un sistem integrat de management al documentelor, Arhivatorul te invită să descoperi soluții complete și personalizate pe care le-am perfecționat de-a lungul timpului.

Contactează-ne și lasă-ne să te ajutăm să transformi gestionarea documentelor tale într-o experiență simplă și eficientă!

Alina ȚurcașAuthor posts

Avatar for Alina Țurcaș

Rolul pe care îl îndeplinește în companie este cel de Marketing Manager. Promovarea și familiarizarea publicului cu privire la serviciile de arhivare și digitalizare a companiilor, oferite de către Arhivatorul, precum și oferirea de informații educative despre acestea, este rolul îndeplinit de către Alina.

Comments are disabled.